دوره ی انگلیسی بازرگانی
به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین
امروزه با تغییرات شگرفی که در زندگی روزمره به وجود آمده است، اهمیت دانستن زبان انگلیسی هر روز ملموس تر می شود. این اهمیت در مشاغل به ضرورت تغییر یافته است به صورتی که انجام هر کاری بدون دانستن انگلیسی بسیار دشوار و در بسیاری موارد نا ممکن است. بدیهی است این ضرورت در مشاغلی که با ارتباطات بین المللی مرتبط است بسیار برجسته تر است و فرد علاوه بر انگلیسی عمومی باید با انگلیسی تجاری نیز آشنا باشد. بنابراین شرکت هایی در عرصه رقابت موفق تر هستند که کارکنان آنها بتوانند به انگلیسی مکاتبه و مذاکره کنند. اما مسئله ی آموزش سریع و کاربردی زبان انگلیسی به کارکنان چالش همیشگی سازمان ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی بوده است.
برای پاسخگویی به این نیاز روز افزون، مرکز تخصصی زبان NEW TALK کلاس هایی را برای آموزش انگلیسی بازرگانی به شرح زیر طراحی کرده است.
توضیح دوره:
این دوره در قالب دو ترم طراحی و برگزار می شود. در ترم نخست، واژه های تخصصی بازرگانی تدریس خواهد شد. همچنین انواع ایمیل های بازرگانی و فرآیند واردات و صادرات، قرارداد های تجاری و چگونگی نوشتن برنامه کسب و کار (Business Plan) تدریس خواهد شد. در ترم دوم نیز ابتدا با زبان آموزان تمرینات لازم برای شرکت در جلسات و گفتگوهای تجاری به انگلیسی انجام می پذیرد. سپس کلاس ها به صورت کارگاهی و نشست های تجاری واقعی برگزار می شود.
این دوره توسط کارشناسان ارشد بازرگانی خارجی که در این زمینه سال ها در چند شرکت تجربه داشته و سفرهای تجاری زیادی به کشورهای مختلف داشته اند برنامه ریزی شده و تدریس می شود. همچنین در زمینه تدریس انگلیسی عمومی و بازرگانی نیز سال ها تجربه دارند که می تواند نتیجه مطلوب آموزشی را تضمین کند .
منابع دوره:
منبع اصلی این دوره ها سه کتاب زیر هستند که از انتشارات دانشگا ه های معتبر دنیاست. این کتاب ها با پاورپوینت های آموزشی که حاصل تجربه ی اساتید این دوره هاست پکیج کاملی برای زبان آموزان خواهد بود.
یکی از این سه کتاب از دانشگاه Cambridge ، دیگری از دانشگاه Oxford و آخرین کتاب از انتشارات معتبر و مشهور Pearson است.
1. COMMERCIAL CORRESPONDENCE & WORKBOOK, WRITTEN BY: A. ASHLEY, OXFORD UNIVERSITY PRESS
2. MODEL BUSINESS LETTERS, EMAILS, WRITTEN BY: SHIRLEY TAYLOR, 7TH EDITION, PEARSON EDUCATION PUBLICATION
3. BUSINESS VOCABULARY IN USE, WRITTEN BY: BILL MASCULL, 3RD EDITION, CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS
پیش نیاز: توانایی صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی در حد متوسط(B1)
توجه: درصورتی که درخواست کننده در سطح مورد نظر نباشد، کلاس های پیش نیاز را خواهد گذراند.
نوع کلاس:
حضوری(در موسسه یا محل شما)، آنلاین، حضوری-آنلاین
زبان آموز هدف:
بازرگانان ، کارشناسان یا مدیران بازرگانی شرکت ها و بانک ها، مدیران عامل شرکت ها
دامنه:
فراگیری واژه های تخصصی تجاری، نوشتن ایمیل های بازرگانی و برپایی مذاکرات تجاری به زبان انگلیسی
مدت دوره:
خصوصی (یک یا دو نفر) 15 جلسه / نیمه خصوصی(سه یا چهار نفر) 25 جلسه
عمومی (6 نفر) تعدادجلسات در هر ترم 10 جلسه (مدت دوره می تواند با توجه به تلاش و اطلاعات پیشین زبان آموزان متفاوت باشد.)
هدف دوره:
ارتقای زبان آموز به سطحی که بتواند هر گونه ایمیل بازرگانی را بنویسد و در مذاکرات تجاری توانایی چانه زنی را داشته باشد.